# # #

Peirons

Villores

Creus de pedra que marquen el terme o alguna celebració. Des de les eres pot arribar-se al peiró de Sant Gregori. Més amunt està el peiró de Sant Joan. Seguint el camí de pujada fins al límit del terme està el peiró de la Trinitat. Des de la font i els safarejos, també un camí de pujada t'acosta al peiró de Sant Pere.

Com arribar:

Al peiró de Sant Joan
La ruta comença a la plaça de la Vila, munta cap a l'ermita del Bon Succés, passa per les eres, continua fins al peiró de Sant Gregori i, finalment, arriba al peiró de Sant Joan. Malgrat ser de recorregut curt, la recompensa final és immensa: unes vistes magnífiques del terme municipal de Villores sobre un llit de romaní, timó, espígol, ginebres i savines.

Al peiró de la Trinitat
Des del peiró de Sant Joan, el camí continua pujant en direcció oest fins a arribar al peiró de la Trinitat. El trajecte ofereix un paisatge típic d'aquestes terres: bancals de parets de pedra seca, ametlers, alzines i una immensa varietat d'herbes aromàtiques.

Al peiró de Sant Pere
La plaça de la Vila és el punt d'origen d'un recorregut agradable que condueix fins al peiró de Sant Pere. Deixant la plaça arrere, cal anar en direcció a la font, on es troba, senyalitzat, el camí que munta fins al peiró. Una vegada a dalt, s'hi descobreix una nova perspectiva del poble: Villores envoltat de bancals de blat, horts i carrasques.